Diskusní fórum

 

Přidejte se k nám na Facebooku a neunikne vám žádná novinka o vývoji létajícího kola!

 

 

12 comments

  1. jindrich.vitu

    … těšíme se na vaše komentáře, Jindřich Vítů

  2. Beran

    Dobry den,nenasli jste inspiraci v projektu hoverbike? Chudak Chris Malloy,takovych let na tom dela a vy ho predbehnete:)
    http://hover-bike.com/index.html

    • jindrich.vitu

      Samozřejmě, že jsme se inspirovali, spíš ale u: http://www.e-volo.com/, Chris Malloy na tom dělá asi sám a nemá V6, proto asi takových let, úsm., ještě jsme ho ale nepředběhli, ale rádi bychom.

  3. petr

    Dobrý den, se zájmem jsem si přečetl úvod o projektu f-bike, a protože parametry takového stroje závisí hlavně na aerodynamice, tak bych vám chtěl něco bezplatně nabídnout. Zabývám se totiž aerodynamikou, resp. optimalizací leteckých vrtulí a křídel. Jsem tedy schopen pomoci s volbou správného typu vrtule (jakou zvolit či jak ji vypočítat nebo vyrobit) a dalších prvků, aby váš f-bike měl velmi vysoké hlavní parametry …a třeba i nejvyšší možné. Taková moje pomoc by se vám mohla hodit třeba i pro inovaci v případě, že již stroj máte hotový, ale plánujete zase další typ apod. Nicméně drobné inovace lze uskutečnit i na hotovém f-bike. Je to ale trochu i na větší diskusi, protože problematika aerodynamiky je velmi rozsáhlá. Snad jsem vás nabídkou zaujal, rád poskytnu další informace apod. petr – ostrava

    • Jan Cinert

      Dobrý den, díky za nabídku, vrtule F-Biku jsou jednou z nejdůležitějších součástí. Po rozvaze jsme vybrali řešení opírající se o víceméně vlastní výrobu. Tvar vrtule s ohledem na aerodynamiku bude navržen na základě SW vyvíjeného na akademické půdě, modely budou poté optimalizovány ve firmě Evektor, kde budou vytištěny 3D modely. Na jejich základě se vyrobí formy a z nich jednotlivé listy u českého výrobce.
      Vaši nabídku předám na p. Drštičku, který má tuto oblast na starosti. Mohl byste na sebe úvést nějaký kontakt?

  4. Dobrý den,
    protože jsem biker, CAD konstruktér (i v Catii jsem dělal…) a číst jsem se naučil díky komiksu Rychlé šípy, všem vám moc fandím a přeji, ať se dílo podaří.
    Rád se dobrovolně zúčastním coby jedzec/pilot testování prototypu… 🙂

  5. Bosá Noha

    Hmmm… Tak ma napadlo, či by bebolo dobré pomôcť stabilite (a aj nadnášaniu) vhodným balónom (s héliom, vodík by bol len pre adrenalínových jazdcov). Ze letu by odľahčoval motorom, počas jazdy po zemi by zas pomáhal lepšie udržovať stabilitu jazdy (bicykel s takými monštrami na predu i na zadu by sa inak asi riadil veľmi obtiažne) …

  6. Bosá Noha

    A čo tak menšie vrtule aj motorčeky, ale väčšie množstvo ?
    Príklad: http://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw

  7. Zdravím.
    Super nápad. Chtěl jsem se zeptat proč kolo nemá carbon rám ??? Kvůli ceně ? Dále by mě zajímalo jakým plynem plníte zajisté bezdušová kola. Vzduchem nebo něčím lehčím ?? To samé platí pro rám ??? Zajisté by to přidalo nějaké vteřinky letu 🙂
    Díky za odpověď a přeji mnoho úspěchů.

  8. Musím ještě jeden nápad. Kryty na vrtule jsou navrženy jako pasivní součást. Je to pouze nápad. Kryt by mohl vypadat v podstatě jako bezráfkové kolo. Obvodový kryt by byl místo obruče z carbonouhlíkového kompozitu nahrazen „duší“ jež by byla napuštěna plynem lehčím než vzduch což by eliminovalo hmotnost krytů. Takovíto postup by snad opět přidal nějaké vteřiny letu.

    • Jan Cinert

      Uhlíkový rám by se vyrobit dal, ale protože se jedná o prototyp, kde se počítá s jeho optimalizací, nebylo by právě vhodné ani levné dělat ho napoprvé z uhlíku.
      Kola jsou plněná vzduchem. Myslím, že těch pár litrů helia by kolu o hmotnosti 95 příliš nepomohlo – pokud bychom prodloužení letu počítali v sekundách, nemá cenu o něčem takovém uvažovat.

      Stejně tak nevím jak byste si představoval náhradu krytu vrtule něčím jiným, aby byla zachována hmotnost…?

      V celé konstrukci je spousta míst, která se dají hmotnostně optimalizovat, v tom je jedna cest, jak prodloužit dobu letu.

  9. But does it fly ? I have not found any video ….

Reagovat na Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *