Náš tým

 

Řídící výbor projektu

  • Aleš Kobylík, jednatel společnosti Technodat, CAE-systémy, s. r. o.
  • Václav Zajíc, ředitel společnosti Evektor, spol. s r. o.
  • Milan Duchek, jednatel společnosti DURATEC, s. r. o.
  • Jan Cinert, vedoucí projektu, Technodat, CAE-systémy, s. r. o.

 

Realizační tým projektu

 

Jan Cinert

APL inženýr (CAD/PLM specialista) ve společnosti Technodat, CAE-systémy, s. r. o.
vedoucí projektu f-bike, konstrukční návrh

Jindřich Vítů

marketing a podpora obchodu, PLM konzultant ve společnosti Technodat, CAE-systémy, s. r. o.
webová stránka a marketing projektu

Martin Drštička

konstruktér ve společnosti Evektor, spol. s r. o.
konstrukční návrh, pohony, řízení

Filip Plešinger

designér ve společnosti Evektor, spol. s r. o.
koncepční design

Michal Křivan

designer ve společnosti Evektor, spol. s r. o.
koncepční design (designové a ergonomické řešení), vizualizace

Milan Duchek

zakladatel, jednatel a vývojový konstruktér ve společnosti DURATEC, s. r. o.
konstrukční návrh rámu, výroba duralových a kompozitových dílů

Jozef Lajda

PLM consultant EURONORTH region, Dassault Systèmes
project reviewer

Boris Guič

jednatel ve společnosti CARCO, spol. s r.o.
montáž a oživení pohonů, montáž silové elektroinstalace a nastavení regulátorů

Podíl partnerů na realizaci návrhu v jeho prvních fázích:

 

Technodat

  • vytvořit CAD model rámu podle návrhu
  • ověřit polohu těžiště pro umístění baterií a ostatní elektroniky
  • ověřit ergonomii, aretace řídítek
  • výběr nejlepší varianty sklápění motorů pro režim „jízda“
  • koordinovat a řídit projekt
  • zajistit a připravit infrastrukturu
  • zajistit softwarových licencí
  • komunikace s Dassault Systèmes

 

Duratec

  • realizovatelnost navrženého konceptu z ohledu technologie
  • seznam a parametry materiálu použitého pro stavbu rámu (trubek)
  • tlumící prvky rámu kola (přední a zadní vidlice)
  • ostatní komponenty (kliky, brzdy, sedadlo)
  • modely použitých komponent (budou-li k dispozici)
  • návrh stupů, sedadla
  • upravit designové návrhy ochranných košů s ohledem na vyšší prioritu funkčnosti a nákladů oproti designu. navrhnout vedení silových vodičů rámem

 

Evektor

  • vytvořit modely motorů a vrtulí
  • navrhnout konkrétní řešení převodu mechanického pohybu na elektrický signál
  • externí spolupráce s univerzitou
  • navrhnout uložení bateriových sad a regulátorů do rámu
  • dále intenzivně připravovat řídící jednotku a ovládání

5 comments

  1. jindrich.vitu

    … těšíme se na vaše komentáře, Jindřich Vítů

  2. this article is really a great help especially to a newbie like me. great one.http://www.listasegmentada.com

  3. jindrich.vitu

    thanks, link on your website unfortunately: 403 forbidden

  4. Martin Hrbac

    Hi guys,
    I run into your fBike at http://www.wired.com/autopia/2012/06/f-bike/

    It looks like a fun project.

    Just one question to your design.
    Have you considered 3 propellers configuration sitting on the top of a rickshaw like base (http://www.fotosearch.com/CSP726/k7266691/)?
    It could be configured with 2 propellers in front or back of the gadget.
    It might bring more stability (on ground and airborne) and make the gadget lighter (?).

    Good luck with your adventure!

    Martin

    • Jan Cinert

      Hi Martin,
      we considered the possibility of using three wheels but in tricycle configuration (one wheel front, two wheels back), but finally we rejected it, because we wanted to keep the concept of classic two wheels bicicle.
      When using the three propellers, i.e. contrarotate propeller pairs, we would have to increase the width of the gadget due to uniform weight distrubution.

Reagovat na Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *